Sunday, August 23, 2015

HARI KANAK-KANAK TASKA PERINGKAT NEGERI PAHANG 8 OGOS 2015

Tarikh 8 Ogos 2015 merupakan Hari TASKA yang akan diraikan setiap tahun. Hari TASKA bagi peringkat Negeri Pahang telah diadakan secara sederhana bagi meraikan kanak-kanak TASKA. Program adalah anjuran PPNP.

Mengikut Tema Tahunan yang telah pun ditetapkan iaitu `Enviroment' , pada program hari TASKA kali ini menitik beratkan bagaimana kanak-kanak menghargai alam sekitar melalui kempen `Go Green TASKA'.

Program ini telah di adakan di sebuah kebun buah-buahan iaitu di di Aspa Cottage,Kuantan Pahang. Seramai lebih kurang  100 orang kanak-kanak serta 100 orang ibu bapa turut hadir memeriahkan program ini.

Acara yang dijalankan sepanjang program adalah perkhemahan kanak-kanak berusia 4,5 dan 6 tahun, membuat kolaj bersama ibu bapa dan pengasuh, pertandingan menamakan pokok, menanam pokok, `treasure hunt', aktiviti sains dengan menggunakan bahan terbuang , senamrobik dan juga sukaneka.

Terima kasih kepada semua ibu bapa yang turut memeriahkan program kali ini juga kepada Persatuan Pengasuh Berdaftar Malaysia dan orang-orang perseorangan yang memberi sumbangan bagi menjayakan program kali ini.

Terima kasih juga kepada semua EXCO PPNP yang sama-sama bertungkus lumus menjayakan program kali ini.


Bergambar beramai-ramai bersama pengasuh,kanak-kanak dan ibubapa

Aktiviti kanak-kanak membuat kolaj daripada bahan-bahan alam

Aktiviti menamakan pokok-pokok dan tumbuh-tumbuhan

Acara membaling belon berisi air

Acara menarik kelapa menggunakan gelung rotan

Acara tresure hunt


Aktiviti senam robik

Aktiviti menanam tumbuh-tumbuhan

Acara penyampaian hadiah kepada semua kanak-kanak