Sunday, November 29, 2015

CHILD PASSENGER SAFETY BERSAMA PPNP DAN PPBM

Bertempat di Bangunan Persekutuan Temerloh pada 19 dan 20 haribulan November (Khamis dan Jumaat) telah berlangsung kursus Child Passenger Safety.

Seramai lebih 20 orang peserta telah menyertai kursus yang dianjurkan oleh PPBM dengan kerjasama PPNP.Tujuan kursus ini diadakan bagi memberikan kesedaran kepada ibubapa tentang keselamatan kanak-kanak ketika berada di dalam kenderaan.Pengusaha taska yang terlibat dalam kursus ini akan memberikan penerangan yang lebih lanjut kepada setiap ibubapa mengenai pentingnya menjaga keselamatan kanak-kanak dengan menyediakan 'car seat' di dalam kereta mereka.

Mereka juga diberi penerangan tentang penggunaan yang betul 'car seat' untuk kanak-kanak di dalam kereta.Memang sangat penting bagi setiap ibubapa mengetahui keselamatan kanak-kanak agar dapat mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.

Semoga dengan berakhirnya kursus ini sedikit sebanyak pengusaha dan mereka yang terlibat akan lebih faham dan seterusnya dapat memberikan penerangan yang tepat kepada setiap ibubapa di taska masing-masing.


Bergambar kenangan selepas kursus